2009. október 18., vasárnap

Español oder 日本語?

Mostmár el kéne kezdenem megint felzárkózni spanyolból, ha akármit is el szeretnék érni vele a közeljövőben - vagyis a felsőfokú nyelvvizsgát, ami jelenlegi nyelvtudásomat tekintve erősen röhögséges elképzelés. XD

No mindegy, talán sikerülni fog. Meg kell csinálnom! (a vicc, hogy ide akartam írni ezt a mondatot spanyolul is, de amikor elkezdtem kigondolni, a mondat eleje angolra vagy németre sikerült, pedig nem is tudok németül!!! ...whatever XDDD) Es muy importante por mí (vagy para mí? ááá XD)...feladom. Lehet, hogy el kéne kezdenem egy totál más nyelvet? Annyira nem fűlik a fogam az eszpányolhoz mostanában, vagyis hol igen, hol nem, aztán amikor rájövök arra, hogy semmit sem tudok, akkor meg végképp nem.

A gáz csak az, hogy azalapján indulnék el a spanyol felsőfokú felé, hogy pluszpontot ér a mesterképzéses jelentkezésnél (mármint egy akármilyen, második idegennyelvi felsőfokú nyelvvizsga). :/ Pedig olyan szívesen elkezdenék tanulni japánul például! :D Mindig is bennem volt a késztetés, csak a végső elhatározás nem. XD Pedig már tudok csomó katakanát, néhány hiraganát is, sőt még pár kanjit is (ezek mindegyikét, kivéve a katakanákat, csak felismerni, nem pedig le is írni ^^"). Érzem én, hogy most valami nagyon epic decision küszöbén állok. :'D

Igazából az is a japán felé húzza a szívemet, mert az a szövegvilág jobban foglalkoztat, mint a spanyol valaha is fog, és könnyebben megértem a beszédet (LOL, szóval ha hadarnak, akkor le bírom írni, mit hallottam, még ha nem is tudom, mit jelent), nem úgy, mint a százhúsz kilométer/órával beszélő spánielek. xDDD Meg a hangzása is szép, bár a spanyolé is az.

Nos, nem jutottam előrébb, majd még emésztgetem ezt a témát a napokban.

És akkor a végére random spanyol és japán mjúzik:



2 megjegyzés:

  1. lol én is küzdögetek picit a japánnal. valahogy órákra nincs még kedvem. de elhallgatok ilyen nyelvi cuccokat és eléggé megmaradnak ilyen alapdolgok. köszönés, hangulat kinyilvánítása, mindennapi alapmondatok. lassan persze nyelvtanozni is kéne vagy mi :D

    VálaszTörlés
  2. Jaja, én is kb. így vagyok. XD

    Először meg szeretném tanulni az alapjeleket (hiraganák, katakanák), aztán még kutakodni kicsit itt-ott, meg esetleg online nézni leckéket meg szabályokat...vagy valami olcsóbb könyvet venni, és abból.

    ...és aztááán~ esetleeeg~ valamilyen órára menni. XD

    VálaszTörlés