2009. október 18., vasárnap

...és random rambling feat. the GazettE

Amint látható, jól megújítottam a blogdizájnt, mert megtehetem! :P Ezúttal a the GazettE (egykori ガゼット) egyik régi mini-albumának borítógrafikáját vettem alapul, nagyon megtetszett. A szövegecske pedig egy kicsit későbbi dalukból származik.

Ma egész sok Gazette-et hallgattam, sőt igazából jelenleg is azt teszem. XD Nem tudom eldönteni, mi tetszik jobban: a régi őrült, nyakatekert stílusuk, vagy a későbbi művésziesebb, kiműveltebb zenéjük, esetleg a mostani muzsikájuk. Perpill a korai cuccaikat hallgatom, ez most jobban fekszik nekem.

Ők valahogy kicsit kakukktojás nekem a visual kei színtéren: ellentétben más visual zenekarokkal, akik a "szokásos" beteg, kísérletező hangulatú zenével kezdtek és aztán átmentek lapos önismétlésbe, a Gazette valahogy felül tudott emelkedni az ötlettelenség szürke mocsarán. Nem mondom, hogy tökéletesek: egyre-másra adják ki az új kiadványokat, hajtja őket rendesen a kiadójuk, néha érződik is, hogy kéne egy kis kreatív szünetet tartani, mert van néha egy-két olyan témájuk, ami már eléggé uncsi és "újrahasznosított." Nekem mondjuk még mindig jobban tetszenek, mint pl. egy Vidoll, akik mára már eléggé sutba dobták minden kísérletező kedvüket, és egymás után gyártják a számomra uncsibbnál uncsibb dalokat, abszolút tőlük stílusidegen zenével körítve (néha persze felsejlik náluk is a múlt).

Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy egy zenekar ne változzon, de azért nem kéne mindenestül eldobni a saját hangulatot és stílust: be kell építeni a folyamatosan fejlődő zenei elképzelésekbe. A Gazette szerintem ezt mesterien csinálja. Főleg így, hogy kronológiai sorrendben hallgatom a dalaikat, tűnik fel a szép, fokozatos fejlődésük. Kíváncsi vagyok, hová tudnak még fejlődni, mi lesz a következő dobásuk. A legutóbbi kislemezük habár jó (a címadó dal kisebbfajta kedvencem lett), de számomra érződik rajta a sietség. Nem azt mondom, hogy összecsapták, de lehet, kellett volna várni vele mondjuk pár hónapot. Úgy érzem, most fog csak igazán kiderülni, hogy életképes-e zeneileg a banda továbbra is, vagy mennek a Nightmare/Vidoll-féle "szürke hézköznapok" felé. Nagyon remélem, hogy nem ez lesz a helyzet.

(utólag is bocs a Vidoll és Nightmare fanektől, előbbit szerettem, amíg ötletes zenét játszottak, utóbbitól mindig elriasztott az énekes hangja, de az ő régebbi zenéjük is jó volt)

3 megjegyzés:

  1. hmm... érdekes volt olvasni, sokmindenben igazad van :)
    kis gazulóós~~ :P :D <33

    VálaszTörlés
  2. Egyvalamihez viszont tartom magam: a Cassis és a Guren volt a két legnagyobb baklövés, amit valaha elkövethettek. XDDD

    VálaszTörlés
  3. szerintem a 7gatsu 8ka xDDDD

    VálaszTörlés